Sunday

Ronda ronda Berlin

Persinggahan pertama aku dalam pengembaraan ke Eropah  kali ini adalah Berlin. Dua hari aku berada di Berlin. Lepak kat satu hostel yang berhampiran dengan Central Railway Station.




Memula aku agak pening sikit dengan sistem metro atau subway di Berlin. Ada dua jenis metro, U Bahn dan  S Bahn. Aku selalu tersalah station. Pergi ke U Bahn station, yang mana sepatutnya S Bahn station.




Aku beli ticket metro yang satu hari punya. Cost dia 6.50 Euro. Boleh naik dua dua metro, U Bahn dan S Bahn. Aku sempat pergi ke Spandau. Satu bandar yang paling penghujung sekali. Bandar yang tak sesesak Berlin.




Di Berlin aku sempat melawat beberapa tempat. Termasuk Brandenberg Gate. Selepas dua hari aku di Berlin, aku teruskan pengembaraan ke Vienna.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...