Tuesday

Selamat tinggal Slovenia

Hari ini hari terakhir aku berada di Ljubljana. Ljubljana adalah ibu negara Slovenia. Empat hari aku lepak disini dan hari ini aku akan bertolak ke Switzerland. Meneruskan lagi pengembaraan aku.



Ljubljana adalah ibu negara yang paling kecil di Eropah. Hanya dengan berjalan kaki boleh menjelajah seluruh kota. Ljubljana adalah sebuah kota yang paling indah di Eropah. Kota yang berhampiran dengan Banjaran Alps. Kota yang terkenal dengan sukan ice hockey dan ski.





Selama disini sempat aku melawat beberapa tempat. Triple Bridge, Old Town, Dragon Bridge, Ljubljana Castle, Roman Ruins, beberapa square dan flea market. Semalam aku pergi ke satu perkampongan diluar kota yang membelakangkan Banjaran Alps. Memang indah. 





Cost kat sini agak sederhana. Aku lepak kat Celica Hostel. Hostel yang agak terkenal bagi backpacker dari seluruh dunia. Hostel ni dulu adalah bekas penjara. Diubah suai menjadi hostel. Satu malam 19 euro untuk dorm yang berkongsi lapan orang. 



Aku akan ceritakan lebih lagi tentang Slovekia selepas ini. Jumpa lagi.

5 comments:

AiSyA LiEzA said...

mcam menarik je ni.. ekekke.. ^^''

Niza Zainal said...

Salam Jimmy..
Seram pulak dengar overnight kat hostel ex-prison. Takde momok ker... hehe :)

jimmy said...

menarik lah skit2 hehehe...

momok takde....mungkin dorang takut dgn saya hehehe...

Constant said...

Hi, Jimmy how are you doing? We met in the prison hostel in Slovenia you have taken a picture of me!! Did you enjoy Zurich? nice blog by the way!

jimmy said...

hi constant...i still remember you...handsome boy from france...:)..i will put your picture for the next entry...the story of hostels and friends i met during my travel to europe last feb...take care buddy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...