Tuesday

Dimana Letaknya Pulau Kapalai


Petang tadi sorang rakan sekerja yang berasal dari UK bertanya satu soalan yang buat aku terdiam sekejap. Have you been to Kapalai Island? Sambung dia lagi. An island in Borneo and one of the best dive spot in the world. Yang dapat aku jawab, aku tak pernah kesana dan Borneo. Kata aku lagi, aku tak tau sangat info tentang pulau tu. Kawan aku tu plan nak kesana bulan depan bersama teman wanitanya. Salah satu hobi dia memang menyelam. Terus dia bercerita tentang pengalaman dia menyelam di beberapa pulau di Thailand. Aku kurang berminat dengan cerita dia disebabkan aku tengah tertanya tanya dalam hati dimana letaknya Pulau Kapalai.

Info Dari Goggle

Terus terang cakap, aku tak pernah dengar nama Pulau Kapalai sebelum ni. Yang aku tau dan pernah dengar destinasi menyelam terbaik dan terkenal didunia yang terletak di Borneo adalah Sipadan, Mabul dan Ligitan. Malu pada diri sendiri bila orang dari negara lain tau tentang Pulau Kapalai. Terasa aku masih cetek pengetahuan tentang pulau pulau yang menarik ditanah air.

Terus aku goggle tentang Pulau Kapalai. Terletak di Tawau Sabah dan jaraknya 25 kilometer dari Pulau Sipadan. Datang keinginan aku kesana bila pulang bercuti ketanah air nanti.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...