Wednesday

Kehangatan rindu dimusim dingin


Malam tadi hujan turun dengan lebat. Aku tak sedar pun, btul2 tido mati. Dua lima menjak ni, aku asyik tido awal. Pagi ni cuaca btul2 sejuk, mengigil badan bila dihembus oleh angin musim dingin. Walau pun tubuh dicengkam oleh kedinginan tapi jiwa aku tetap hangat. Diselimuti oleh kehangatan jutaan rindu. Rindu itu dan ini. Pastinya, rindu dengan tanah air dan orang tersayang. Dah empat tahun aku tak pulang ke tanah air. Dan dah tentu rindu aku ni tak terhitung. Penuh dengan dendam. Rindu nak tengok selat Tebrau. Rindu nak makan masakan kegemaran aku. Dah tentu, lontong, soto, nasi ambang, asam pedas dan lelain. Satu perkara lagi yang aku terindu rindu, rindu nak dating dengan gadis melayu. Buat masa ni, yang aku hanya mampu, berangan je la. Tak dapat aku bayangkan kalau aku dating dengan awek bila aku pulang ke tanah air nanti. Takut je aku berubah sikap. Tak boleh nak controlkan diri aku. Mula la jadik gelojos je hehehe...

1 comment:

amie... said...

hahaha....bkn mmg gelojoh ke??kuang kuang kuang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...