Wednesday

Mana pergi postcard aku


Pagi tadi aku dapat satu sms dari Ajis, sorang sepupu dari tanah air. ‘ Mana lu punya postcard dari gunung Himalaya. Betul ke lu ada antar. Kalau nak tipu pun, benda lain la beb ‘ Geram je bila aku baca sms cam sial tu. Mula la nak maki hamun pejabat pos dan postman yang uruskan postcard aku tu. Kes postcard tak sampai kat penerima dah banyak kali aku kena. Apa dia punya masaalah aku pun tak tau. Btul2 buat aku kecewa. Memang setiap kali aku mengembara kemana mana, aku tak akan lupa kirim postcard kat sesiapa yang rapat dengan aku. Tanda ingatan aku kat dorang walau dimana pun aku travel diluar negara. Yang buat aku heran skit, ada masa satu postcard pun tak sampai ke penerima. Setengah tu pulak, separuh je yang sampai. Aku pun tak tau, kemana pergi postcard yang tak diterima tu. Kena songlap ditengah jalan atau kat mail box ke apa. 

Dua bulan lepas aku ada mengembara ke dua buah negara di asia selatan. Sempat hantar beberapa keping postcard ke tanah air. Sampai sekarang postcard tu tak sampai. Tiga bulan seblum tu aku ada menjelajah kebeberapa negara di Europe dan Africa utara, banyak gak postcard aku yang tak sampai kepenerima. Dah banyak kali benda ni jadik. Pernah gak aku hantar beberapa postcard dari Beirut dan Damascus. Yang herannya, sorang je yang terima postcard tu. Entahlah. Kesian pada sesiapa yang tertunggu tunggu postcard yang aku dah kirimkan. Cam tunggu bulan yang tak jatuh2.

6 comments:

amie... said...

posmen tu jelas kot...sbb dye xdpt...tu yg dye amek smpan wat knangan...hehe

aMNies said...

posmen cuti kot..kn skg musim cuti..hehehehehe

jimmy said...

baru tau...postman tu tgh angau...tersalah letak kat mail box orang lain...orang tu memng hobi kumpul setem hehehe...

Cikgu Jaja™ said...

nak postcard satu boleh?? ^__^

jimmy said...

no hal cikgu...:)

Cikgu Jaja™ said...

bestnyer..kalau betul2 boleh, emel jaja ok..

faezahannah@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...