Tuesday

Titik akhir Cabo Da Roca




Mungkin ada yang tak tau, Tanjong Piai di Pontian Johor ada lah titik akhir atau last point paling selatan bagi benua Asia. Pernah sekali aku kesana. Semasa mengembara ke Portugal, aku sempat singgah di Cabo Da Roca. Titik akhir sebelah barat benua Eropah. Salah satu destinasi atau tempat tumpuan pelancung di Portugal. Untuk kesana, aku naik bas dari Sintra. Perjalanan yang ambik masa dalam 45 minit. Cabo Da Roca agak tenang dan mendamaikan. Ada didirikan sebuah tugu dan rumah api kat situ. Aku lepak kat situ dalam tiga jam sambil merenung Lautan Atlantik yang terbentang luas.

3 comments:

Cikgu Jaja™ said...

ohh..baru tau...

pastinya di coba da roca xde monyet yg banyak mcm kt tanjung piai.haha

anyway, salam ziarah blog dari org pontian..

jemput singgah ke rumah sy kalau turun pontian:)

jimmy said...

insyaallah...kalau balik akan ke pontian...dah lama tak gi kukup...:)

Pida said...

Haaa... saya duk Pontian 2 tahun.

Dah pernah pegi tanjung piai tu. Bangga woo dapat pijak tanah paling hujung di benua Asia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...