Wednesday

Hilang Romantis Di Paris

Orang kata kota Paris tu kota yang paling romantis. Sorang kawan ada rekemen aku. Suggest aku tengok muvi ‘ Romance on the Orient Express’. Kisah percintaan satu couple backpacker kat Paris. Sampai sekarang blum jumpa lagi muvi tu. Muvi lama. Aku singgah tiga hari dua malam di Paris. Kat Paris aku lepak disatu hotel kat area Paris Saint Gemain.

Seblum sampai ke Paris. Aku dah plan, akan pegi ke tiga tempat je. Dah tentu Eiffel Tower dan beberapa tempat lain. Aku kesuntukan masa untuk menjelajah seluruh Kota Paris. Kota Paris memang banyak tempat menarik untuk dilawati. Banyak museum, garden, istana lama dan monument bersejarah lain. Amat indah diwaktu malam. Patut lah kota tu digelar "La Ville-Lumière" atau  the city of light.

Memang couple atau pasangan kekasih kat Paris kelihatan romantis. Jalan berpimpin tangan dan sentiasa bercium atau berkucup  antara satu sama lain. Agak berbeda skit dengan kota2 lain di Europe. Mungkin pasangan kekasih automatically jadik romantis bila berada di Paris. Yang pasti, jiwang atau romantis aku hilang bila berada kat sana. Aku bersendirian tanpa ada kekasih hati disisi. Tak dapat rasai dan tunjukkan aku punya romantis cam mana. Kalau awek aku ada. Lain pulak citer. Sesilap aku punya romantis kalah pasangan mat saleh.



Aku akan ceritakan pengalaman menjelajah Kota Paris di entry yang akan datang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...