Tuesday

Sepi itu indah


Sepi bersama kekosongan, kesedihan, kesunyian, kesakitan , berseorangan dan pelbagai rasa lagi. Itulah sepi seorang perantau dan perindu saperti aku. Jauh dari insan tersayang dan kampong halaman. Selalunya kesepian mula bertamu saat mentari mengundurkan diri dan dikala senja mula melabuhkan tirainya. Sepi telah lama menemani aku dengan setia. Sepi yang disulami dengan jutaan rindu. Sering kali dirasuk sepi saat berseorangan didalam kamar dan saat mengembara kehujung dunia.   

Saat sepi bertamu, aku berusaha menjadikannya satu saat yang indah. Satu ruang untuk aku merenung diri dan menghayatinya dengan penuh kesabaran. Sepi itu indah saat aku melihat bintang bintang dilangit dan bulan mengambang. Paling indah bila pelangi muncul didepan mata.Terasa indah bila mendengar lagu lagu cinta. Sambil mengayam impian saat jiwa diselimuti oleh jutaan rindu. Sepi kadang kadang membuatkan aku menitis airmata. Sepi kadang kadang buatkan aku tersenyum sendirian. Sepi itu indah kalau dihayati dengan seribu perasaan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...