Tuesday

Sambal tempe di Central Restaurant


Salah satu restoren favourite aku kat sini adalah Central Restaurant. Satu restoren Indonesia yang terletak kat area Umm Ghuwaileena. Agak jauh dari tempat aku tinggal. Disebabkan jauh, aku jarang kesana. Selalunya kalau aku ada urusan luar, aku akan lunch kat sana. Masakan kat restoren tu, more ke masakan Jawa dari masakan Padang. Takde lah rendang , asam pedas atau masak lemak cili api. Aku suka dengan sambal tempe, bakso dan sop ekor kat situ.

Kalau waktu lunch memng penuh dengan pelanggan. Kadang2 semua meja full atau penuh. Pelanggan kebanyakkannya berasal dari Malaysia dan dah tentu Indonesia. Boleh bedakan dorang dari percakapan. Pepun, kat restoren tu la aku dapat lepaskan ‘ngidam’ aku dengan masakan melayu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...