Sunday

Jangan sandar bahu aku


Dah hampir seminggu aku telan tiga jenis ubat setiap hari. Doctor nasihat aku supaya ambik ubat tu selama 10 hari. Nampak gayanya, ubat tu tak berapa berkesan. Bahu aku masih lagi sakit. Dulu masa aku keje kat Kerteh, company ada buat pertandingan futsal antara department. Aku bukanlah sorang yang suka bersukan. Nak tendang bola pun tak pandai. Terpaksa join. Aku jadik penjaga gol je. Sekali tu aku jatuh masa nak save bola. Kununnya nak tunjuk aku ni cam terer. Jatuh kat bahagian bahu. Terasa sakit dan terpaksa kuar dari padang. Masa tu team aku dah kena enam kosong. Betapa terernya aku. Malam tu aku pegi clinic dan esoknya berurut. Kira sembuh cam biasa gak lah pastu.


Baru ni aku terjatuh katil masa tido. Mungkin masa tido pun aku berangan agaknya. Jatuh kat bahagian bahu lagi. Sakit dulu datang balik. Nak pegang atau angkat benda yang berat skit terasa sakit. Memula rasa malas nak pegi clinic. Cuba telan panadol sehari dua. Tak berkesan. Terpaksa pegi ke clinic gak. Memang rasa malas nak pegi. Dah lah jauh. Nak tunggu jumpa doctor ambik masa lama. Ramai orang. Aku ajak sorang member pegi sama. Nak cuba satu panel clinic yang blum penah aku pegi. Dia pun memang plan nak ke clinic. Dia bukan sakit sangat. Stress dengan keje je. Hanya nak ambik MC.

Dari tempat aku keje dengan clinic yang aku nak pegi tu kira jauh gak. Dalam setengah jam driving. Sampai je clinic tu, aku rasa hepi skit. Orang tak ramai dan service agak bagus. Mostly pekeje berbangsa Filipino dan India. Dalam 15 minit aku dah dipanggil untuk berjumpa dengan satu doctor. Frust gak. Doctor tu bukan perempuan. Aku lebih suka doctor perempuan dari lelaki. Doctor perempuan ni cam caring skit. Bleh gak aku tumpang bermanja.

Soalan pertama yang doctor tanya aku. Where you from. Mungkin dia tengok nama aku ni sorang muslim. Bila aku beritau yang aku ni dari Malaysia, mula lah dia citer yang dia berminat nak bercuit keMalaysia. Doctor tu berasal dari Mesir. Miang nak mampus. Depan aku pun dia masih nak mengayat assistant dia. Awek Filipino. Siap pegang pegang lagi. Geram je aku. Rasa nak cepuk je. Lepas tu baru lah dia wat check up. Dia terangkan punca sakit aku dan macam macam lagi. Aku hanya angguk je. Satu apa pun aku tak faham dengan medic term yang dia dok citer.

Doctor bagi aku tiga jenis ubat. Suruh ambik selama sepuluh hari. Yang wat aku boring, dia suruh aku hari hari datang ke clinic untuk wat therapy. Aku tak pegi pun. Aku wat therapy sendiri. Atas katil. Pepun, Monday ni mungkin ke clinic lagi. Tak nampak yang sakit aku ni akan pulih. Doctor dah beritau, kalau tak pulih baru kena wat x ray dan wat apa yang patut. Rasa malas je nak jumpa doctor tu lagi. Btul btul potong stim beb. Mungkin aku akan ke clicnic yang lain. Mintak mintak dapat jumpa dengan doctor perempuan.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...